Saturday, April 27, 2013

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013

Assalamualaikum w.b.t

Selamat malam semua, lama tak berceloteh dekat sini. Apa khabar ye semua yang singgah dekat blog bersawang ni...maaf ler kalau ada yang follow tapi Alya tak follow kembali tu, tapi insyaallah nanti Alya follow ye..:-)


Oklah bagi mereka yang dah tahu dan dah pergi pun tahniah sebab kalian dah berjaya harungi penat berjalan dan penat bertolak-tolak dengan lautan manusia yang sangat-sangat ramai.Seawal 10 pagi mungkin kurang,tetapi apabila masuk ke tengah hari penuh dengan hamba ALLAH yang minat membaca. Ada juga keluarga yang bawa anak-anak mereka untuk membeli buku sebagai galakkan untuk minat membaca, Alhamdulilah kalau macam tu, tapi kalau boleh galakkan mereka membaca buku yang berfaedah ye jangan terlalu dedahkan dengan buku yang berunsur buang masa dan sebagainya.

Kepada mereka yang belum sempat pergi semalam dan hari ni, tak pe masih ada masa sehingga 5mei ni ye tapi jangan lpe kepada yang dah boleh mengundi pergi mengundi dlu,tunaikan tanggungjawab andai sebagai umat islam..

Ada satu cerita yang nak di kongsi bersama, dan ianya bermula disebuah gerai menjual kaset &cd zikir. Sebelum ditegur kawan, alya sempat memerhatikan sejenak sudut yang menyebabkan alya terpegun.

Kawan: Korang-korang cuba tengok dekat sebelah kita.
Alya: kenapa?
Kawan:Tengok tu auntie tu Chinies, tapi dia duk tengok cd Zikir
Alya: Tulah dari tadi lagi duk ushar dia, betul ke Chinies?
Kawan: Betul lah tu.
Kawan kedua: A'alah betullah Autie tu Chinies.
Alya: Semoga dia memperolehi Hidayah dari ALLAH s.w.t

Itu adalah perbualan antara alya dengan kawan-kawan terhadap seorang untie chinies tu, semoga dia memperolehi apa yang dicarinya.Allah Maha Adil lagi Saksama terhadap hambanya,kita sebagai manusia seharusnya mendoakan yang terbaik buat mereka. Islam adalah untuk semua. 

Ni adalah hasil perbelanjaan hari ini menggunakan baucer yang berbaki RM150...(^_^)


Dua gambar di atas ni adalah kumpulan hijjaz rekod.


Replika yang terdapat di Pesta

Semoga apa yang berlaku pada hari ni memberi sedikit semangat dan dorongan kepada diri ini dan semua sahabat yang memaca untuk terus berubah ke arah kebaikan dan diredhai pencipta kita.. Doakan juga Alya  dan kawan-kawan, semoga dapat menamatkan tahun akhir ini dengan kemenangan yang akan diperolehi pada bulan 10 2013 ini. Insyaallah Amin....:-) terima kasih sudi baca.

4 comments:

BiskOt said...

fuh! fuh serunuknyaa~.. sis pun tengah tunggu gaji masuk baru boleh terjah KLIBF.. XD

thanks for sharing, tc dear. ^^b.

Alya Balqis Studio said...

huhu..seronok xlarat nak jalan je..dgn lautan manusia kat situ rasa nak je ambik semua bku yg ada..huhu..welcome slmt bershping bku nnti..

It's Me said...

Jauh. Tak dapat pergi :( Hukhuk

 
Template Edited by Alya Balqis Studio All Right Reserved © 25/12/2013