Wednesday, December 18, 2013

Makkah aku datang


Macam kenal je bunyi tajuk kat ataskan? filem ISTANBUL AKU DATANG kan?apa kaitan dengan tajuk MAKKAH AKU DATANG? banyak lak persoalannya....yelah setiap umat ISLAM pasti mengimpikan untuk kesana satu hari nanti, sama ada mengerjakan ibadat haji @ umrah. Samalah penulis post ni pun mengimpikan kesana juga. Cemburu dengan sahabat-sahabat yang di usia muda dah dapat jejak kaki kesana. Bulan 10 yang lalu dapat kabar dari sorang sahabat satu kuliah dulu insyaallah bulan 12 yang kita berada sekarang nilah dia dan family akan kesana..Seronoknya dapat jadi tetamu ALLAH di usia muda..

Usia muda kita masih bertenaga untuk melakukan ibadat right? kalau pergi usia 50-80an mesti susah nak beribadat.Apa-apa pun buat sahabat tersayang semoga perjalanan nanti selamat pergi dan kembali.

Selain mengimpikan menjadi tetamu ALLAH alya sangat berharap dan berdoa supaya dapat membawa ibu tercinta kesana suatu hari nanti INSYAALLAH...doakan ye semua.

Jom tanam niat untuk kesana membawa family..
Makkah tempat paling cantik, masa belajar adalah berangan dengan sahabat nak pergi korealah ,australialah tapi bila dah habis belajar dan mencari kerja ni tempat yang paling nak pergi adalah makkah..tempat lain tu nantilah dan menjadi pilihan paling bawah insyaallah..sebab apa?sebab apa hidup mati kita bila-bila masa jekan..jadi kalau ada peluang kita jejak lah kaki kesana dulu barulah berangan nak ke tempat lainkan...

Dah kahwin mesti nak pergi honeymoonkan? nak pergi honeymoon kat sini sambil buat ibadat boleh tak?INSYAALLAH dengan izinNya...amin...(hihihi gatal jap)

No comments:

 
Template Edited by Alya Balqis Studio All Right Reserved © 25/12/2013